Adakah usus kotor merbahayakan kesihatan ?

Pencernaan merupakan satu proses untuk menghadam makanan secara mekanik dan kimia kepada komponen yang lebih kecil supaya ia mudah diserap ke dalam salur darah. Organ yang terlibat di dalam proses pencernaan adalah usus. Segala makanan yang kita makan akan dibawa ke saluran usus. Kebanyakkan penyakit datangnya dari usus yang kotor Usus yang kotor terjadi akibat […]

Apa yang anda perlu lakukan jika terkena “Simpul Mengkarung “

Simpul mengkarung atau lebih dikenali sebagai kejang kaki boleh terjadi pada sesiapa sahaja dari besar hingga kecik. Bagi mereka yang pernah merasai simpul mengkarung mesti tahu betapa peritnya terutama sekali di bahagian betis. Ketika kekejangan ini berlaku otot di betis bagai di tarik dengan tegang dan menyakitkan serta menyebabkan otot kita bersimpul Kenapa simpul mengkarung […]

Rawat Rambut Gugur

Rawatan rambut gugur sangat menjadi carian oleh wanita dan kaum lelaki .Terdapat pelbagai cara untuk dijadikan rawatan rambut gugur . Masalah rambut gugur bukan sahaja menghantui wanita , kaum lelaki juga mempunyai masalah yang sama. Dah pakai macam-macam produk pun, rambut masih gugur . Nak kena buat apa ? Okay meh rapat rapat , admin […]

Kencing Manis : Faktor , Tanda dan Cara Mengawalnya

Kencing manis atau dikenali sebagai diabetis merupakan salah satu penyakit metabolik kerana ia memberi kesan kepada kandungan gula dalam darah.Ia berpunca daripada kegagalan sistem badan untuk mengekalkan kandungan gula pada tahap normal Cakap pasal makanan orang kita ni suka. Dari hujung utara sampai ke selatan ada sahaja makanan yang menjadi igaun rakyat malaysia. Pemakanan yang […]

APA PUNCA SAKIT KEPALA?

Sakit kepala sering terjadi kepada semua orang .Ada yang ringan-ringan , dan ada juga yang mengalami muntah-muntah teruk dan tidak mampu berdiri. Siapa je yang suka untuk sakit kepala kan? Ia sangat menggangu aktiviti seharian kita. SAKIT KEPALA PRIMER PENYEBAB Struktur di kepala yang sangat sensitif terhadap sakit kepla Masalah pada saraf atau saluran darah […]

SENAMAN RINGKAS UNTUK MASALAH LUTUT

Sakit lutut biasanya disebabkan faktor umur,masalah otot, kecederaan, radang,masalah kesihatan atau berat badan berlebihan. Walaupun sakit ini terjadi pada orang tua, tapi pada hari ini orang muda seawal umur 30-an pun sudah ada yang menderita sakit lutut. Perkara ini akan menyukarkan kita berjalan dan sekaligus melumpuhkan pergerakan kita serta menghalang kita daripada melakukan kerja-kerja seharian. […]

Masalah jeragat. Apakah penyelesaiannya?

Jika ditanya kepada kaum wanita, apakah masalah paling merungsingkan mereka, pasti mereka menjawab masalah jeragat dan bintik-bintik hitam. Kenapa masalah jeragat (miss j) dan bintik-binti hitam  ini sangat merungsing kan wanita? masalah jeragat merupakan masalah paling sukar untuk dipulihkan. masalah jegarat merungsingkan anda, ini antara tips untuk hilangkan jegarat. Apakah punca miss j ? Miss […]

PENJAGAAN UNTUK SI MANJA KUCING.

Untuk pencinta kucing pasti ingin tahu bagaimana penjagaan untuk si manja kucing dengan betul. Hari ini admin nak share tips untuk si manja anda dan pastikan si manja dijangkiti oleh bateria jahat. Untuk pengatahuan korang, sebelom mengambil keputusan untuk membela kucing anda perlu memastikan bahawa diri anda bukan setakat minat sahaja kerana haiwan seperti kucing […]

LELAH DENGAN UJIAN YANG DATANG BERTALU-TALU- Kisah nabi ibrahim as

CONTOHI KISAH NABI IBRAHIM AS UNTUK TABAH MENGHADAPI UIJIAN Hari ini admin nak cerita tentang Nabi ibrahim AS mengenai ujian hidup beliau yang diuji dengan begitu berat. Nabi Ibrahim AS adalah diantara Rasul yang tergolong dalam Ulul Azmi. Ulul Azmi ini adalah Gelaran yang diberikan oleh para rasul yang memiliki kedudukan yang teristimewa, Mereka yang […]

Usia muda tetapi nampak tua? tips untuk kekal awet muda.

Wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Akan tetapi kaum Adam pada masa kini juga mementingkan keterampilan mereka. Antara tips untuk kekal awet muda. Hari ini admin ingin sekali membincangkan topik bagaimana untuk kekal awet muda bagi kaum lelaki dan wanita. Jangan risau tips-tips kekal awet muda ini amat mudah untuk anda lakukan di rumah. […]