Kenali Jenis GEMUK

Berat badan boleh dibahagikan kepada 4 jenis. Jom kita kenali jenis-jenis gemuk ni satu persatu: Jenis Gemuk Penerangan 1- Jenis Gemuk Daging Kategori gemuk daging biasanya badan berasa berat dan pejal. Gemuk daging terjadi kerana disebabkan masalah kegemukan yang terlalu lama terjadi contohnya dari kecil lagi memang badan jenis tembam dan debab. Cara nak check, […]

Senaman Kegel Untuk Lelaki..

Senaman kegel bukan hanya sesuai untuk kaum wanita, lelaki juga perlu melindungi aset masing-masing.Senaman kegel juga sangat bagus untuk kaum lelaki. Ada juga sy dengar pakar cakap kalau org lelaki nak melindungi “en hapy” dengan melatihnya supaya ereksi setiap hari… x perlu bernafsu sekadar senaman kat part tu je.. (biasanya isteri yg kena bantu.. ha […]

Pening lepas makan kambing..??

Kenapa rasa pening lepas makan kambing??? Jawapan: Sebab daging kambing pencegah Penyakit Darah Tinggi Dan Obesiti Rasulullah SAW suka makan kambing 6 bulan ke bawah, terutama bahagian lengan dari daging seekor kambing.. “Suatu ketika dihidangkan ke hadapan Rasulullah SAW semangkuk bubur dan daging. Maka beliau mengambil bahagian lengan (dari daging tersebut), dan bahagian itulah yang […]

Kenapa sy makan epal hijau setiap hari..

Kesibukan hujung tahun, begitulah life sy sebagai peniaga.. Mmg x banyak masa lapang. Macam2 cara dibuat untuk menjayakan syarikat.. Ni nak hujung tahun utk tutup akaun syarikat lebih parah sebb nak audit… Sy mengambil keputusan buat clearance stok untuk Sabtu 31hb Okt & Ahad 1hb Nov ni.. Sy menjemput bagi anda yg berdekatan terutamanya di […]

Manfaat Susu Kambing..

Kali ni sy nak stori ttg susu kambing.. Apa perbezaan susu kambing dengan susu lembu ni..?? Sedikit info ttg mengamalkan susu dan usia berapa seeloknya kita minum.. Sebenarnya para saintis dah lama tahu susu x elok dimakan selepas kita berusia 18 tahun..!! Media sebenarnya menyatakan kalsium datang dri susu.. Utk mendapatkan kalsium terbaik ialah dgn […]

Khasiat Halba

Buat ibu yang menyusukan bayi halba membantu membanyakan air susu , ia merangsang susu lebih banyak..Kalau sy makan jantung pisang, daun sawi, lobak putih paling bagus sbb boleh keluarkan demam kuning anak dn cuci buah pinggang ibu. AIR SUSU PUN BANYAK.. Halba sangat sedap sebagai campuran kari dan nasi dagang. Kalau sakit tekak, batuk, tonsil […]

Keputihan Yang Sering Menjadi Mimpi Ngeri Wanita?

Keputihan ada 3 jenis : Normal..Keluar atau mendap..!!.. a)     Keputihan mendap – Ada wanita x pernah keluar keputihan sebelum ni .. Bila makan produk Royal V keputihan akan keluar dengan banyak sekali. Ini yg sy namakan keputihan mendap. b)    Keputihan kerap keluar dgn kuntiti yg sgt banyak itu adalah serius.  Keputihan ni ada 4 Warna […]

Klorin bahaya pd manusia & Kebaikan air semulajadi..

Setiap kali sy ke Rumah Hutan sy akan meredah kawasan bukit yg cantik salju mata memandang. Ditepi jalan sebelum sampai ke destinasi rumah sy tu ramai betul orang menadah air dari bukit yg dikatakan bersih, sejuk dan dijadikan ubat. Melihatkan begitu ramai selang berapa bulan lori bergerak jual nasi lemak minuman bagai sudah ada kat […]

Bell’Palsy

Bell palsy adalah kelumpuhan pada otot yang menyebabkan salah satu sisi wajah nampak melorot.Situasi ini muncul secara tiba-tiba dan tidak bersifat kekal. Kebanyakkan individu menganggap Bell’palsy ini sebagai stroke kerana tanda-tandanya seakan sama. Tetapi penyakit ini sangat berbeza.Penyakit ini hanya terbatas pada bahagian otot wajah sahaja dan sebahagian daripada penghidap penyakit ini dapat pulih dalam […]